Přišla poptávka na správu FB reklam, e-shop s drogérií, který má na Heuréce velmi dobré recenze, porodní bolesti má za sebou, ale ten výkon není takový, jaký by mohl být. Po měsíci či dvou skvělých výsledků jsem dostal na správu celý marketing. Vyšší rozpočet, větší odpovědnost.
V segmentu drogerie je obrovská konkurence. Prodávají ji všichni velcí – Alza, Mall, dnes Allegro i Kaufland a řada menších hráčů, které neznáme z TV, ale v online prostoru nejsou nováčci. Většina jsou přeprodejci, kteří pracují s nižší marží než výrobní firmy.
Nám se ale podařilo hodně — dlouhodobě se nám daří držet PNO kolem 10 %. Pracujeme se všemi nástroji reklamních systémů od Google, Facebooku přes Sklik se Zboží až po Heuréku a doplňujeme e-mailingovými kampaněmi. V raném počátku spolupráce jsme stihli udělat redesign e-shopu a posunuli jej do aktuálních trendů pro segment drogerie postavili na Shoptet šabloně, které umožňuje lepší orientaci zákazníka.
Naprostá většina košíků je neviditelná v průběhu nákupu, my to otočili a košík má člověk stále na očích. Kupuje spotřební zboží a chceme mu dát seznam přímo před oči. Ví, kolik toho objednává a za kolik peněz. Také to, zda mu ještě něco nechybí. Je to transparentní a lidé nám z košíků neodcházejí, což je cílem.
O pár měsíců později nás potkalo to, co štve většinu e-shopů, co roky pracují na svém brandu. Konkurent začal sypat desítky tisíc na jedno slovo. Na náš brand. Udržení nás zase stále desítky tisíc Kč. Víte, co zmůžete bez ochranné známky? Nic. Google Vás nemusí zachránit ani s ochrannou známkou, za to výsledek u soudu je značně nejistý i pro toho, kdo s tímto začal. Vyčíslíte si ušlý zisk podložený reálnými daty, což jde dobře přes analytiku dokázat a rázem vznikla škoda ve stovkách tisíc. Nechal bych však vše právníkům, ať se s tím perou ve Váš prospěch oni.
Váš byznys musíte milovat. Je s vámi ve dne v noci a pokud je to potřeba, strávíte s ním 15 hodin denně. Tohle sebeobětování těžko najdete kdekoliv kolem sebe. To je úplný základ.
K ruce potřebujete často další lidi, ale hlavně člověka, na kterého se můžete spolehnout. Všichni máme účetní a víme, že když tam pošleme faktury, tak se nám může vrátit 5 dotazů a nutí nás ty špatné věci opravit, aby to bylo správně. Na toho člověka se můžeme spolehnout, a i když jej „nemáme“ rádi, tak nám nechodí upomínky ani kontroly z FÚ.
S marketingem je to zcela stejné, jen kontrolní orgán neexistuje. Spálit můžete celý svůj dosavadní úspěch a možná to právě děláte. Dobrý markeťák Vám odporuje stejně jako účetní a „mučí“ vás se základními věcmi. Díky tomu ale posunete svůj byznys do stavu, kdy investujete peníze do marketingu efektivně a získáváte vyšší marži.
Na začátku jsme měli bestseller a 2 kategorie, dnes máme kampaní více. Bestsellery jsme objevili nebo vyrobili. Měli jsme k tomu data a hledali jsme produkty s vyšší marží. Testovali kreativu a pak to posunuli v prodeji ještě dál.
Nemáme řadu činností, které nedávají výkonnostní smysl. Nemáme jediný billboard u silnice jako konkurence a TV reklamu zatím neplánujeme. Vytěžujeme kanály, které dávají smysl a nechávají v byznysové peněžence peníze.
Taková spolupráce pak trvá roky. Jsme připraveni to posunout zase dál. Nestřílíme byznys z nuly do stratosféry, to mám už za sebou. Nikdo to neustojí, ani majitel a zcela logicky ani procesy ve firmě nebo schopnost nabírat zaměstnance.
Obchodní podmínky • Ochrana osobních údajů
Copyright 2021 © Reklamní krejčí s.r.o.