Reklamní krejčí logo
Jakub Krejčí logo

2 roky na e-shopu s drogérií

Přišla poptávka na správu FB reklam, e-shop s drogérií, který má na Heuréce velmi dobré recenze, porodní bolesti má za sebou, ale ten výkon není takový, jaký by mohl být. Po měsíci či dvou skvělých výsledků jsem dostal na správu celý marketing. Vyšší rozpočet, větší odpovědnost.


V segmentu drogerie je obrovská konkurence. Prodávají ji všichni velcí – Alza, Mall, dnes Allegro i Kaufland a řada menších hráčů, které neznáme z TV, ale v online prostoru nejsou nováčci. Většina jsou přeprodejci, kteří pracují s nižší marží než výrobní firmy.

Nám se ale podařilo hodně — dlouhodobě se nám daří držet PNO kolem 10 %. Pracujeme se všemi nástroji reklamních systémů od Google, Facebooku přes Sklik se Zboží až po Heuréku a doplňujeme e-mailingovými kampaněmi. V raném počátku spolupráce jsme stihli udělat redesign e-shopu a posunuli jej do aktuálních trendů pro segment drogerie postavili na Shoptet šabloně, které umožňuje lepší orientaci zákazníka.

 

TIP:

Naprostá většina košíků je neviditelná v průběhu nákupu, my to otočili a košík má člověk stále na očích. Kupuje spotřební zboží a chceme mu dát seznam přímo před oči. Ví, kolik toho objednává a za kolik peněz. Také to, zda mu ještě něco nechybí. Je to transparentní a lidé nám z košíků neodcházejí, což je cílem.

Ochranná známka

O pár měsíců později nás potkalo to, co štve většinu e-shopů, co roky pracují na svém brandu. Konkurent začal sypat desítky tisíc na jedno slovo. Na náš brand. Udržení nás zase stále desítky tisíc Kč. Víte, co zmůžete bez ochranné známky? Nic. Google Vás nemusí zachránit ani s ochrannou známkou, za to výsledek u soudu je značně nejistý i pro toho, kdo s tímto začal. Vyčíslíte si ušlý zisk podložený reálnými daty, což jde dobře přes analytiku dokázat a rázem vznikla škoda ve stovkách tisíc. Nechal bych však vše právníkům, ať se s tím perou ve Váš prospěch oni.

 

TIP:

Pokud v podnikání myslíte svůj brand vážně, pojistěte si jej. Pokud ještě nemáte dobrého právníka, najděte jej. Je to drahé, ale jedna dobře napsaná výzva dělá divy.

Na Vašem byznysu (ně)komu zaleží?

Váš byznys musíte milovat. Je s vámi ve dne v noci a pokud je to potřeba, strávíte s ním 15 hodin denně. Tohle sebeobětování těžko najdete kdekoliv kolem sebe. To je úplný základ.

K ruce potřebujete často další lidi, ale hlavně člověka, na kterého se můžete spolehnout. Všichni máme účetní a víme, že když tam pošleme faktury, tak se nám může vrátit 5 dotazů a nutí nás ty špatné věci opravit, aby to bylo správně. Na toho člověka se můžeme spolehnout, a i když jej „nemáme“ rádi, tak nám nechodí upomínky ani kontroly z FÚ.

S marketingem je to zcela stejné, jen kontrolní orgán neexistuje. Spálit můžete celý svůj dosavadní úspěch a možná to právě děláte. Dobrý markeťák Vám odporuje stejně jako účetní a „mučí“ vás se základními věcmi. Díky tomu ale posunete svůj byznys do stavu, kdy investujete peníze do marketingu efektivně a získáváte vyšší marži.

TIP:

Zastavte se a sledujte svůj vlastní byznys. Vžijte se do role cizího člověka. Co by viděl?

V praxi….

Na začátku jsme měli bestseller a 2 kategorie, dnes máme kampaní více. Bestsellery jsme objevili nebo vyrobili. Měli jsme k tomu data a hledali jsme produkty s vyšší marží. Testovali kreativu a pak to posunuli v prodeji ještě dál.

Nemáme řadu činností, které nedávají výkonnostní smysl. Nemáme jediný billboard u silnice jako konkurence a TV reklamu zatím neplánujeme. Vytěžujeme kanály, které dávají smysl a nechávají v byznysové peněžence peníze.

Taková spolupráce pak trvá roky. Jsme připraveni to posunout zase dál. Nestřílíme byznys z nuly do stratosféry, to mám už za sebou. Nikdo to neustojí, ani majitel a zcela logicky ani procesy ve firmě nebo schopnost nabírat zaměstnance.

TIP:

Hledejte nové příležitosti, díky kterým se Vám podaří vyrůst zase o krok dále. Ale držte standard, který jste si na začátku nastavili. Pokud máte 98 % spokojených zákazníků, musíte to udržet i při dvojnásobné velikosti. Možná to bude stát 1 židli se zákaznickou podporou.
kontakt

Začněme se bavit

    odesláním formuláře souhlasíte s
    Podmínkami ochrany osobních údajů
    nebo volejte
    ohlasy dalších klientů
    Jan Petrák
    Většího zapáleného „blázna“, co miluje svoji práci, jsme si nemohli přát.
    Jindřich Látal
    Výborný poměr cena/výkon.
    Jan Halačka
    Pro spolupráci doporučuji, protože kromě jeho profesního rozhledu mě moc bavila i vstřícnost a přátelskost v komunikaci.
    Luděk Vémola
    Jediný z odborníků, který byl ochotný se mému problému věnovat.
    David Brandejs
    O všem mám dokonalý přehled a k tomu skvělá lidská komunikace.
    Jakub Eliáš
    Ze dne na den je znát změna ve výsledcích v Google Ads.
    Olga Barešová
    Pomohl nám zvýšit prodeje na e-shopu o více než milion korun měsíčně.
    Šárka Chmelařová
    Velmi oceňuji profesionální přístup po celou dobu spolupráce.
    Jakub Krejčí
    Jakub Krejčí PPC
    Top