Start spolupráce na poslední chvíli je vždy skokem do neznáma. Čas na přípravu je pro nás vždy stěžejní – nachystáme si účty, v mezičase sbíráme potřebná data a připravíme kampaně. Pro předvánoční sezónu začínáme ideálně už v srpnu nebo září, abychom byli jaksepatří připraveni. Tato poptávka však přišla až koncem září, a než jsme se do všeho mohli pustit, listopad už klepal na dveře.
Už dávno nejsme jen PPC specialisti, náš tým zahrnuje grafika, kodéra a další specialisty, abychom mohli klientům nabídnout komplexní služby. U tohoto klienta bylo 1. krokem projít e-shop a spárovat kategorie na zbožáky. Našli jsme produktům vhodnější kategorie a zlepšili jsme párování cca o 50%
V dalším kroku jsme se zaměřili na vzhled e-shopu a provedli pár úprav:
I tak se to dá dělat, anebo tu PMax kampaň můžete segmentovat, “vytunit” na maximum včetně obrázků a vlastních videí, vyloučit brand a modlit se, že je to správný postup. K tomu dát Brand solo a PLA k tomu. Původní kampaně v účtu však běžely zároveň s těmi našimi.
Proč? Nikdy nevypínejte něco, kde nemáte 100% jistotu, že vaše kampaně budou běžet lépe. My jsme 2 týdny běželi souběžně a až následně jsme přenechali plný prostor našim kampaním. U jiného klienta se nám však stalo, že jsme paralelně spravovali i původní kampaň ještě půl roku, protože fungovala. Kampaně nejsou o našem EGU, ale o výsledcích pro klienta.
Google máme pokrytý a stejně tak jsme prošli Heuréku a Zboží s Sklikem. Novou krev, tedy nové lidi, dožene na e-shop vždy Facebook. Vizuálně se zde můžeme perfektně odlišit a připravit strukturu akvizičních kampaní společně s dynamickým remarketingem. Vzhledem k faktu, že jsme neměli moc času, tak jsme strukturu omezili na 2 kampaně rozdělené na akvizici/remarketing.
Klient spoléhal do té doby na Biano. Statistiky skvělé, ale v GA4 to vidět nebylo. Jak tedy ověřit, jestli nám nějaký nástroj trochu nekecá? Prostě ho vypneme. Tady je sranda, že když na Biano vypneme všechny kategorie, tak to pro Biano neznamená, že by neběželo, protože jsme nevypnuli produkty. Ano, je potřeba vše vyklikat do stavu vypnuto, aby opravdu nic neběželo. Samozřejmě jsme zkusili kontaktovat podporu, která nám s klidem oznámila, že kampaň se vypne až s vypršením kreditu 🙂. Vypnout se dá Biano ještě jedním způsobem natvrdo, ale ten si zatím necháme pro sebe.
Co se tedy stalo po vypnutí Biana? Světe div se, vůbec nic. Biano je podle nás extrémně drahý akviziční nástroj. PNO bylo podle našich počtů skoro 2násobné oproti tomu, co bylo uvedeno v administraci. Komu funguje, tomu to z celého srdce přejeme. Nám to zatím spolehlivě a dlouhodobě nefungovalo asi nikde. Ale určitě to otestujte, ale dobíjejte třeba po 2 000 Kč, a ne hned po 10 000 Kč, jako náš klient.
Čekali jsme růst o 20–30 %, ale příjemně nás překvapil samotný e-shop a škálovali jsme to až k 50% meziročnímu navýšení objednávek. Čísla nelžou. Ano, prachy jsme si vzali, ale taky jich dost navíc přinesli. Chápeme, že to může vyznít jako reklama na služby na poslední chvíli, ale přejeme si vyslat signál do světa, že na poslední chvíli se to dělá velmi špatně a buďte na sezónu připraveni už od léta.
Obchodní podmínky • Ochrana osobních údajů
Copyright 2021 © Reklamní krejčí s.r.o.